Skip to main content

Průzkum G4S Cash Solutions

Obchodníci vynaloží přes 1 % z obratu na řízení a správu hotovosti, většinu tvoří pokladní a řídicí procesy – hotovost přepočítávají až 9krát
logo

Praha, 2. března 2017 – Podle průzkumu G4S Cash Solutions obchodníci vynaloží přes 1 % z obratu na řízení a správu hotovosti. Pro velké obchodní řetězce, které mají roční tržby v řádu desítek miliard korun, tak mohou náklady na správu hotovosti dosáhnout stovek milionů. Bankovní poplatky a přeprava hotovosti a cenin však tvoří pouze 15 % nákladů na správu hotovosti, zbylé náklady, jako např. management pro správu hotovosti jsou na straně obchodníka. Hotovost se obvykle přepočítává 4–9krát. Společnost G4S obchodníkům pomáhá snížit čas a náklady vynaložené na správu hotovosti unikátním řešením CASH360 na komplexní správu hotovosti.

„Současné procesy řízení hotovosti v oblasti retailu jsou náročné na pracovní sílu, zaznamenávají značné ztráty, zásadně se nemění již několik let, jsou administrativně náročné a umožňují neoprávněnou manipulaci s hotovostí. Proto klientům nabízíme naše unikátní řešení CASH360, které jim přinese nižší náklady na správu hotovosti, větší bezpečnost a snížení ztrát, zjednodušené provozní procedury a optimalizaci oběhu hotovosti,“ říká Lenka Nováková, Business Development Director G4S Česká republika.

Společnost G4S instalovala po celém světě již více než 600 komplexních řešení, která fungují např. ve Velké Británii, Nizozemsku, Jihoafrické republice, Řecku, Irsku, Finsku, Švédsku či v Kanadě. Řešení se osvědčilo pro řadu podniků v různých odvětvích, jako jsou banky, obchodní řetězce, sítě čerpacích stanic, hotely, restaurace či dopravní a logistické firmy. Konkrétně třeba ve Velké Británii patří mezi klienty firmy například Marks & Spencer, Tesco či T.G.I. Friday's, v Holandsku pak síť čerpacích stanic Shell či v Německu řetězec Lidl.

Mezi klienty v České republice patří i balíkové přepravní společnosti GLS nebo DPD. Služba zahrnuje svoz vybraných hotovostních dobírek z vkladových terminálů, a to na základě pravidelného harmonogramu nebo podle automatizovaného hlášení zaslaného terminálem. Pro oba poskytovatele zásilkových služeb je také zajišťována dálková kontrola chodu terminálu a monitoring provozu.

„Řešení CASH360 nám přineslo výrazné zvýšení bezpečnosti zpracování hotovosti a zjednodušení práce při odbavení kurýra po návratu z trasy již od prvního dne od instalace. Díky tomu, že je služba poskytována za měsíční poplatek, nebyla potřeba žádná počáteční investice. Navíc máme neustálý on-line přehled o stavu hotovosti, zlepšenou kontrolu neshodných bankovek a ze strany G4S garanci hodnoty hotovosti vložené do vkladového terminálu,“ dodává Rostislav Dulínek, finanční ředitel GLS.

„Díky řešení CASH360 se nám podařilo již od začátku používání výrazně zvýšit bezpečnost při zpracování hotovosti a zjednodušit odbavení kurýra po návratu z trasy. Navíc můžeme pohodlně online sledovat stav hotovosti a máme kontrolu, že jsou bankovky v pořádku a nejedná se o padělky. G4S nám pak garantuje hodnotu hotovosti, která je vložena do vkladového terminálu,“ dodává Miloš Malaník, generální ředitel DPD.

 

^